هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

.کرزی: کشته شدن اسامه موضع 'برحق' افغانستان را ثابت کرد

کرزی: کشته شدن اسامه موضع 'برحق' افغانستان را ثابت کرد 

 

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان گفته است که کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده در پاکستان، "موضع افغانستان را بر حق ثابت کرد."

آقای کرزی گفت که افغانستان بارها تاکید کرده است که جنگ علیه تروریسم در خارج از مرزهای این کشور است و با "بمباران زن و کودک و خانه های افغانستان" این جنگ به پیروزی نمی رسد. 

 

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان

آقای کرزی گفت که اسامه بن لادن به "کیفر اعمال خود رسید

رئیس جمهور افغانستان گفت: "اسامه را در ولایات افغانستان نیافتند، او را در پاکستان یافتند... جهان درک کند که قسمی که بارها و هر روز گفتیم، جنگ علیه تروریسم در دهات افغانستان نیست، جنگ علیه تروریسم در خانه های مردم افغانستان نیست، جنگ علیه تروریسم در بمباران زن و کودک افغانستان نیست، جنگ علیه تروریسم، در تربیت گاهش است و ثابت شد که همینطور بود."

آقای کرزی گفت که مردم افغانستان ظرف سالهای اخیر قربانی یک جنگ بیرونی و ناخواسته شدند، بدون اینکه ارتباطی با اعمال القاعده داشته باشند.

او گفت: "هر روز به نام القاعده و اسامه، مردم افغانستان کشته شدند، خانه های ما ویران شد، بمباران شد، خانه ای که نه هزار سال پیش از اسامه خبر بود و نه هزار سال بعد خبر خواهد شد، ولی به همین خاطر اسامه زیر پای شد."

"ما در حالی که قربانی (فداکاری) مردم آمریکا، کوشش های آنها و کمک های شان را قدر می کنیم، این را هم می خواهیم که آمریکا و اروپا، صبر و تحمل و برد باری ملت افغانستان را یاد کنند... در این جنگی که جنگ مردم ما نبود، جنگی بود که مردم ما در آن قربانی اول و قربانی آخر بودند، هم به دست تروریسم، و هم در جنگ علیه تروریسم، مردم افغانستان زیر پا شدند."

آقای کرزی همچنین اسامه بن لادن را مسئول کشتن "مردم بیگناه" افغانستان دانست و گفت که او "به کیفر اعمال خود رسید."

آقای کرزی گفت که آنچه "اسامه و پیروان او" انجام دادند، نه در راه اسلام، بلکه برای تخریب اسلام بوده است.

او گفت: "امیدواری ما این است که با گم شدن اسامه بن لادن - سرکرده القاعده - هم آنهایی که پیرو راهش بودند، بدانند که چیزی که اینها می کنند و به نام اسلام می کنند، بر ضد اسلام و به تخریب اسلام است... مسلمان کیست؟ مسلمان ریش سفید وطن ماست و کودک وطن ماست که هر روز با عرق ریزی یک لقمه نان پیدا می کند و به عبادت خدا می نشیند، ولی آنها همین مسلمان را کشتند..."

آقای کرزی از گروه طالبان خواست تا از کشته شدن بن لادن "عبرت" گرفته و از جنگ دست بکشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد