هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

سربازان آسترالیایی

سربازان آسترالیایی محاکمه نخواهند شد؟!  

  

 

  

یک بازرس دادگاه نظامی آسترالیا گفت که دو سرباز آسترالیایی متهم به قتل 6 غیرنظامی در افغانستان، در دادگاه نظامی محاکمه نخواهند شد.

  

قابل ذکر است که دو سرباز ارتش آسترالیا متهم به قتل نفس در جریان یک عملیات در‏ ماه فبروری 2009 شده اند.‏  

 

 

 

دو سرباز ذخیره ارتش که نام آن‌ها مشخص نیست، از جمله سه سربازی هستند که متهم به قتل نفس در عملیاتی در ولایت اروزگان شده اند. دادگاه فرد سوم که فرمانده بخش سربازان ذخیره می‌باشد، قرار بود که پس از دادگاه این دو سرباز برگزار شود.

این سربازان به عنوان نیروهای عملیات ویژه در پاکسازی یک منطقه که گمان می رفت یکی از رهبران طالبان در آنجا مخفی باشد، شرکت کرده بودند. در آن عملیات شش غیرنظامی که پنج تن از آن‌ها کودک بودند، کشته شدند.

بر اساس اطلاعات فرانس پرس، یان وستوود، بازرس حقوقی در یک جلسه پیش از دادگاه گفت که دادگاه نظامی این دو سرباز که قرار بود در اواسط ماه جولای انجام شود، برگزار نخواهد شد.

اتهامات علیه فرد سوم تغییر نکرده است اما بازرسان می‌خواهند بدانند که آیا دادگاه او اجرا خواهد شد و یا این که اتهامات دیگری علیه این سه فرد اقامه دعوا خواهد گردید...

انجمن دفاع آسترالیا که یک گروه رایزنی نظامی است، از تصمیم مبنی بر برگزار نشدن دادگاه نظامی استقبال کرد اما از روند اینچنین دادگاهی دفاع نمود.

نیل جیمیز، مدیر اجرایی این انجمن گفت همواره دو مسئله افراطی در این گفتگو بوده است که نباید به عنوان اتهامات اول گفته می‌شد؛ چرا که این گونه حوادث در هر جنگی رخ می دهد.

نیل جیمیز همچنین افزود در حالی‌که برای سربازان بسیار دشوار استاما) نیروهای دفاعی آسترالیا وحشی نیستن. این دادگاه تاسف بار، بخشی از روند پاسخگویی می‌باشد، هرچند که برای سربازها و خانواده هایشان دشوار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد