هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

نواز شریف.جز چین، هیچ کشوری از پاکستان حمایت نمی کند

مخالف انجام تحقیقات در داخل ارتش به سرپرستی ژنرال جواد اقبال‌ فرد معتمد ژنرال آشفق پرویز کیانی لوی درستیز پاکستان هستم. 
رهبر اصلی ترین حزب مخالف دولت پاکستان، انجام تحقیقات مستقل در زمینه علت عدم آگاهی ارتش این کشور از حمله نیروهای آمریکایی منجر به کشته شدن اسامه بن لادن‌ سرکرده القاعده را خواستار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه آمریکایی ' نیویورک تایمز'‌، نواز شریف رهبر حزب مسلم لیگ ( شاخه نواز) خواستار تشکیل کمیته قضایی مستقلی برای ارائه گزارشی در این زمینه به مردم ظرف 21 روز شده است.
این در حالی است که دولت پاکستان اعلام کرده ارتش تحقیقات خود را در این زمینه انجام خواهد داد.
شریف روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در اسلام آباد گفت: اگر دولت از تشکیل این کمیته خودداری کند،‌ این امر به دلسردی مردم منجر خواهد شد.
به نوشته نیویورک تایمز، شریف که دوبار در دهه 90 میلادی نخست وزیر پاکستان بوده در دوره دوم ریاست خود به واسطه کودتای نظامی ژنرال پرویز مشرف‌ در سال 1999 از قدرت کنار گذاشته شد.
وی از آن پس اعتماد خود را به ارتش از دست داد و خواسته تشکیل کمیته ای مستقل برای تحقیق در زمینه ناآگاهی ارتش از حمله آمریکا به عنوان تلاشی برای تقویت حاکمیت غیر نظامی در مقابل ارتش قدرتمند پاکستان تفسیر می شود.
بر اساس این گزارش، درخواست تشکیل کمیته مستقل به دنبال اظهارات این هفته یوسف رضا گیلانی‌ نخست وزیر پاکستان در مجلس مبنی بر انجام تحقیقات داخلی در ارتش توسط ژنرال های ارشد نظامی مطرح شد.
گیلانی از اعلام زمان پایان این تحقیقات و اینکه آیا نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید، خودداری کرد و منتقدان عملکرد ارتش و حمله آمریکا به 'ابیت آباد'‌ مخفی گاه بن لادن، توجیه دولت در این زمینه را تاکنون ناکافی دانسته اند.
به نوشته نیویورک تایمز، شریف گفت: مخالف انجام تحقیقات در داخل ارتش به سرپرستی ژنرال جواد اقبال‌ فرد معتمد ژنرال آشفق پرویز کیانی لوی درستیز اردوی پاکستان هستم.
این روزنامه همچنین به نقل از اظهارات فاروق ستار‌رهبر جنبش متحده قومی که بخشی از ائتلاف حاکم در مجلس پاکستان است، نوشت: تشکیل کمیته ای مستقل با عضویت نمایندگانی از دستگاه قضایی کشور، قضات بازنشسته و نمایندگان مجلس خواسته ما نیز هست.
این گزارش افزود: این حقیقت که ارتش پاکستان اطلاعی از حمله آمریکا نداشته مردم را شوکه کرده و از اینکه ارتش اجازه نقض حاکمیت ملی کشور را داده است گله دارند.
شریف گفت: مردم می خواهند بدانند بن لادن چگونه توانسته دستکم به مدت 5 سال در مخفی گاه خود نزدیک آکادمی ارتش پاکستان زندگی کند.
نیویورک تایمز به نقل از بابر ستار وکیل و نویسنده مطالب سیاسی و حقوقی در رسانه های خبری پاکستان، خاطرنشان کرد: هنوز معلوم نیست آیا کمیته قضایی واقعا تشکیل خواهد شد زیرا دستگاه قضایی تمایلی به این امر ندارد.
وی تشکیل کمیته ای از قضات بازنشسته - پیشنهاد شریف - را امکان پذیر دانست.
بر اساس این گزارش، شریف که ظاهرا به دلیل تحمل گروه های شبه نظامی که به تقویت آنها در مقر سیاسی وی در ایالت پنجاب منجر شده مقامات آمریکایی را دلخور کرده است، وی هم چنین خواستار رسیدگی این کمیته به موضوع حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به وزیرستان شمالی در پاکستان است.
شریف و برادرش شهباز شریف‌ سر وزیر ایالت پنجاب، حتی قبل از کشته شدن بن لادن، پایان حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک پاکستان را خواستار شده بودند.
نواز شریف همچنین گفته است: انزوای فزاینده پاکستان ناامید کننده است. جز چین، هیچ کشوری از ما حمایت نمی کند و اکنون وضعیت بگونه ای شده است که دیگر کشورها درباره ما نظراتی خاص بیان می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد