هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

هفته نامه خبری جوانان افغان

این وبلاگ برای شما افغان های قهرمان است که از طرف bolgskyسرور قدرت مند پشتیبانی می شود وبه اهمیت vip internet caf......

حکومت افغانستان توانایی دفاع از مردم خود را ندارد

روزنامه گاردین در صفحه اول خود مطلبی را تحت عنوان جنرالان عذر می کنند افغانستان را تنها رها نکنید منتشر ساخته است.
در این بخش از روزنامه نوشته شده است که جنرال جوزف بلاتس، سخنگوی آیساف هشدار داده است که غرب باید دقیقا اعلام نماید که افغانستان را به حال خود بعد از آن تنها رها نمی کند، وقتیکه در سال 2014 کنترل امنیت در افغانستان به مقامات محلی سپرده میشود.

جنرال جوزف بلاتس جهت نشان دادن حوصله مندی از همگان دعوت به عمل آورده است و معتقد است که اگرچه عملیات در افغانستان مدت 10 سال ادامه دارد، هنوز هم جای پیشرفت و تحولات بزرگ وجود دارد.

اکثرا در کشور این حدسیات به گوش می رسند که طالبان بلافاصله از لحظه انتقال صلاحیت ها از طرف غرب، وقتیکه در کشور برای مدت زمانی خلا قدرت ایجاد می شود، حتما سوء استفاده خواهند کرد.

این هراس ها خاصتا بعد از آن تقویت شدند، زمانیکه خبر مرگ اسامه بن لادن، سرکرده القاعده منشر گردید.

این سوال که در حال حاضر بسیاری ها را در افغانستان نگران ساخته این است که آیا عملیات موفقیت آمیز نظامیان امریکایی علیه بن لادن در پاکستان بر سیاست بعدی ایالات متحده امریکا در این منطقه تاثیر خواهد کرد یا خیر و در صورت پاسخ مثبت، اثرات آن چه خواهد بود؟

یک منبع در حلقات دیپلوماتیک در افغانستان که نخواست نامش فاش گردد، خاطرنشان ساخت که افغانستان در طول 10 سال اخیر مرکز توجه جهانیان بود اما پس از انتقال کامل مسئولیتها، دیگر افغانستان مرکز توجه نخواهد بود، به زودی بسته شدن قشلاق های کمک کنندگان بین المللی شروع می شود. خروج نیروهای ائتلاف بین المللی اغاز می گردد و بعد از آن دوره کاملا کوتاهی فرا خواهد رسید، وقتیکه کشور پول برای کنترل اوضاع نخواهد داشت.

به قول همین منبع، بسیاری از افغانان هراس دارند که جامعه بین المللی پس از سال 2014 ماموریت خود را انجام شده محسوب خواهد کرد و این کشور را با مشکلات حل نشده آن به حال خود رها خواهد کرد.

سخنگوی آیساف هشدار می دهد که چنین روحیه ای در میان مردم افغانستان به نفع طالبان تمام می شود. این روحیه افغانان نشان می دهد که حکومتشان توانایی دفاع از آنها را ندارد.

وی افزوده است که فرماندهی نیروهای بین المللی در افغانستان در برابر افغانان مقصر است چرا که وعده های بیش از حد داده بود و وعده های به مراتب کمتری را اجرا نموده است.

نظامیان ناتو تشدید خشونت ها را تا سال 2014، یعنی تا زمان خروج نیروهای بین المللی از افغانستان، انتظار دارند.

از همینرو جنرال جوزف بلاتس، سخنگوی آیساف و بسیاری از همکاران وی باور دارند که همین اکنون نسبت به هر وقت دیگر هم به خود افغانان و هم به طالبان باید تفهیم شود که دسمبر سال 2014 - تنها تاریخی است که به صورت بنیادی هیچ چیزی را نه برای مردم و نه برای طالبان تغییر نخواهد داد. افغانان مانند گذشته تحت حفاظت غرب قرار خواهند داشت و به طالبان نیز جواب قاطع داده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد